26 Jan

26. Januar 2022

Veranstaltungsort:

Online

Applications are equipped with specific domain knowledge such as (physical) knowledge about the acquisition of data, i.e. in medical imaging. It has been recognized that incorporating domain knowledge in AI systems can boost their performance significantly. This is particularly important for “small data” applications, where domain knowledge can compensate for small training data sets. But how can domain knowledge be optimally used? Asked provocatively, does AI only need to be advanced further to be able to automatically learn domain knowledge merely from available data?

This is the second of a series of four roundtables where LMU researchers will discuss the topic of "Next Generation AI".

Die Veranstaltung wird als Livestream auf Englisch übertragen. Eine Anmeldung per E-Mail ist erforderlich. Weitere Informationen erhalten Sie auf der Website des CAS.

Das Center for Advanced Studies der Ludwig-Maximilians-Universität München versteht sich als Forum für den intensiven wissenschaftlichen Austausch über die etablierten Fächergrenzen hinweg. Mit seinen Aktivitäten fördert es verschiedenste Formen kooperativer Forschung sowie die interdisziplinäre Kommunikation innerhalb der Universität. Daneben unterstützt es die Einbindung von Gastwissenschaftlerinnen und -wissenschaftlern in das akademische Leben der LMU.